sobota, 07. december 2019

PADEC NAPETOSTI V AKUMULATORJU V ODVISNOSTI OD OKOLJSKE TEMPERATURE





Akumulatorji imajo opise podatkov o tehničnih lastnostih za delovanje v okoljih v povprečju od 20 do 25°C.
Realni podatki o napetosti, kapaciteti, trajanju obremenitve, skladiščenja…se lahko bistveno spremenijo premosorazmerno glede na padec ali dvig okoljske temperature.
Z različnimi temperaturami se spremeni tudi možna uporaba akumulatorja in skladiščenja.

Primer: če je 100% napolnjen akumulator (12,90V – AGM, 12,80 - GEL in 12,70V moker-odprt) izdelan za delovno okolje 20°C, bo pri PADCU okoljske-zunanje temperature za vsakih 10°C napetost nižja za 0,2V  (Vir: CTEK Sweden AB).
To pomeni da bo napetost PREJE 100% POLNEGA akumulatorja pri temperaturi +10°C padla na:
AGM  na 12,70V, GEL  na 12,60V in moker-odprti akumulator na 12,50V (glej SOC razpredelnico).

Če bo zunanja temperatura 0°C, naj bi bila  napetost preje 100%  polnih akumulatorjev naslednja:
AGM 12,50V, GEL  12,40V in moker-odprti akumulator 12,30V (pozor: se že začne proces sulfatizacije pri mokrem akumulatorju)! To je že samo okoli 70% prejšnje kapacitete akumulatorjev (glej SOC razpredelnico).

Zunanja temperatura -10°C bo povzročila padec napetosti v 100% napolnjenem akmulatorju za 0,6V:
AGM na 12,30V, GEL na 12,20V in moker-odprti akumulator na 12,10V (glej razpredelnico).
Zaključek: kapaciteta preje 100% napolnjenih akumulatorjev pri zunanji temperaturi
-10°C je samo še 50% ! Kot tudi: to že pomeni začetek procesa sulfatizacije pri VSEH vrstah akumulatorjev, ki so opisani v razpredelnici (glej SOC razpredelnico).
Torej pozimi napetost in kapaciteta akumulatorja pade, kar se posledično pokaže kot nezmožnost zagona motorja ali javljanje računalnika za prenizko napetost. V novejših Start&Stop vozilih z AGM ali EFB (Enhanced Flooded Battery) akumulatorji je, poleg nenehnega ugašanja in zaganjanja motorja, zima še dodatna težava…
Tudi Deep Cycle akumulatorje (za nizke in dolgotrajne tokove z zelo veliko praznilno-polnilnimi ciklusi ) za UPS sisteme, paletnike, viličarje, dvigala, ipd., je potrebno stalno polniti in vzdrževati.
Vsi ti akumulatorji imajo običajno v tehničnih listih zelo natančno določeno moč, napetost in način polnjenja, ki jih CTEK polnilniki v veliki večini izpolnjujejo.

Še namig: prve težave z zagonom motorja se pričnejo, ko ima akumulator samo še cca. 75% napetosti (tukaj so še pomemben faktor obraba motorja, gostota olja, kvaliteta goriva, moč motorja).

REŠITEV: pozimi pogosto (oz. kadar je le možno) priklopite »pametni« švedski CTEK polnilnik-vzdrževalnik na akumulator vašega vozila ali naprave. Narejeni so tudi (oz. imajo vgrajene možnosti polnjenja-vzdrževanja) za mrzle in dolgotrajne skandinavske zime za vse vrste akumulatorjev.
VEČ O TEM


POZOR: v realnosti vemo, da večina akumulatorjev ni v 100% kondiciji. Večina meni, da akumulator, ko izmerijo napetost na svojem akumulatorju od 12,2-12,4V ,  da je »v redu«. Torej so podatki lahko po razpredelnici še bolj zaskrbljujoči.







Ni komentarjev:

Objava komentarja